joi, 17 mai 2018

Marketingul ca un magnet pentru afacerea ta


Continuăm seria de articole dedicate marketingului afacerilor având speranța că vom contribui la dezvoltarea unor noi perspective de înțelegere a marketingului și de punere a sa în practică. 

Marketingul atrage oameni, bani, resurse materiale și informații

Marketingul ajută afacerea ta să fie atractivă, aidoma unui magnet. Ce să atragă el? În esență, resurse importante pentru afacerea ta, adică oameni, bani, informații și resurse materiale. 

Există firme unde consumatorii se înghesuie să intre. Le-am întâlnit și în Oradea, le-am găsit în multe alte țări, peste tot clienții se înghesuiau, cumpărându-le produsele plătind pentru ele uneori prețuri foarte ridicate. 

Există produse sau oferte care atrag privirile, atenția, admirația, aprecierile și în cele din urmă banii clienților. Oamenii le cumpără fără să stea mult pe gânduri convinși- pe de o parte de valoarea produsului, pe de altă parte de aprecierea pe care le-o oferă ceilalți clienți și cumpărători. 

Mi-am imaginat firmele acestea și produsele lor ca și cum ar avea un magnet nevăzut și puternic cu care îi atrag pe cumpărători și banii lor. 

Firmele pot atrage oamenii determinându-i să fie atenți, interesați, informați, să participe și să fie prezenți la evenimente, prezentări, încercări, testările unor produse. 

Pot atrage oameni care să își dorească să se implice, să învețe, să exploreze, să aplice, să cumpere și să evalueze ceea ce au cumpărat, să le spună și altora, să revină pentru a cumpăra din nou, să răspundă la întrebări, la formulare, la chestionare, să devină entuziaști, să promoveze produsele și afacerea. Cu alte cuvinte, a-i atrage pe clienți presupune mult mai mult decât a-i face să cumpere și să plătească, chiar dacă aceasta sunt cele mai importante și mai vizibile reacții ale clienților. În plus, firmele pot și trebuie să câștige aprecierea propriilor lor angajați precum și a partenerilor lor de afaceri, furnizori, agenți și intermediari, să le atragă și lor atenția, aprecierile, interesul, încrederea și respectul.

Atrăgând informații, firmele sporesc cunoașterea din domeniul afacerii lor. Marketingul atrage informații prin cercetările de marketing, prin studiul pieței, a clienților, a concurenței, a comportamentelor, tendințelor, oportunităților și a eficienței fiecărui instrument și canal de distribuție a ofertei. 


Magnetul afacerii tale este rezultatul marketingului

Este rezultatul gândirii, a concepției, a deciziilor și a practicilor de marketing. În primul rând se vor formula întrebările: De ce vin clienții către firma noastră? Ce nevoi au? Ce le oferim noi? Ce SĂ le oferim? Ce le oferim noi mai bine (mai valoros, mai rapid, mai ieftin) decât concurența? Ce SĂ le oferim mai bine?

În al doilea rând răspunsurile la aceste întrebări vor fi încadrate pe elementele care compun MIXUL DE MARKETING al afacerii tale, cei patru P, respectiv, produsul (oferta de produse și servicii), prețul, plasarea și promovarea.

Mai departe, în planul de marketing, pentru fiecare element al mixului se vor dezvolta strategii, politici, obiective și acțiuni specifice, care vor fi bugetate și apoi implementate, sub controlul îndeplinirii obiectivelor și a încadrării în bugetul alocat.

Pornim de la convingerea că marketingul este un domeniu extrem de important prin care managerii pot spori substanțial valoarea afacerilor.

Pe lângă perspectivele noi, intenționăm să oferim idei și sugestii de bună practică celor care vor să își dezvolte afacerile, care doresc să crească pe seama sporirii valorii ofertei către clienți și partenerii de afaceri. 


Să înțelegem bine pentru a ști ce trebuie făcut

Modul în care înțelegem marketingul va orienta atenția, deciziile și acțiunile managerilor și a oamenilor de afaceri. Cei care înțeleg prin marketing promovare vor căuta soluții noi și eficiente pentru promovare și comunicare cu clienții, cei care prin marketing înțeleg vânzări vor urmări sporirea vânzărilor și creșterea numărului de clienți, cei care se gândesc la buna reputație de afaceri vor fi sensibili la ce spun clienții și partenerii de afaceri despre firmă. 

De fapt, marketingul include atât promovarea, vânzările și buna reputație (imaginea publică) cât și multe alte zone în care managerii și oamenii de afaceri ar putea sau ar trebui să își orienteze atenția. 

Pornind de aici, marketingul identifică o serie de pârghii sau butoane asupra cărora managerii pot să acționeze, o listă de acțiuni pe care managerii să le facă (sau să le facă să fie făcute), principii și reguli pe care să le urmărească și rezultate pe care să le atingă.

Pe scurt, marketingul ajută afacerile să crească prin îndeplinirea a două sarcini operaționale majore și anume prin sporirea valorii resurselor pe care o afacere le poate atrage de pe piață și din mediul de afaceri precum și prin oferirea de valoare către clienți și către categoriile importante de public pentru organizație, pentru afacere. 





De aceea, pentru a dezvolta afacerea este necesară o bună înțelegere atât a afacerii în sine cât și a mediului în care afacerea se află. 

Este esențial să cunoaștem legislația, tehnologiile, și alți factori de influență pe termen lung asupra domeniului afacerii noastre. Este obligatoriu să ne cunoaștem concurența, să identificăm și să preîntâmpinăm problemele afacerilor din domeniul nostru, modul în care pot fi soluționate sau în care le-au rezolvat alții. 

Este necesar să îi cunoaștem pe clienți, nevoile, dorințele și preferințele lor, să știm ce așteaptă clienții de la oferta noastră, ce consideră a fi de valoare pentru ei. 

Marketingul oferă perspective de înțelegere asupra tuturor acestor aspecte, oferă conceptele, ideile, principiile, metodele, instrumentele și regulile care trebuie folosite atunci când cei implicați în afacere vorbesc, decid sau acționează.


Care sunt firmele pe care le considerați povești de succes, care au un magnet puternic?

O modalitate de a îmbunătăți marketingul afacerii proprii este să îi studiem pe cei care au succes și să facem ca ei. 

Cărțile de marketing sunt pline de povești de succes ale unor firme care au aplicat cu succes tehnicile de marketing sau chiar au inventat metode și strategii noi. Ele îi inspiră și învață pe cei care învață și aplică marketingul. 

Poveștile de succes se află și în jurul nostru în lumea reală, există firme la care clienții se înghesuie, la propriu, ei fac mari eforturi, cheltuie inclusiv timp și bani pentru a beneficia de ofertă. 

Câte astfel de firme cunoașteți? Care sunt primele trei care vă vin în minte?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu