duminică, 7 august 2016

Şapte surse posibile ale valorii adăugate prin lucrarea de absolvire

Documentare

O lucrare de absolvire (diplomă / licență / disertație) trebuie să treacă în revistă principalele concepte ale unei teme, ale unui domeniu. De asemenea, ea trebuie să identifice situaţiile particulare în care se găsesc elementele teoretice ale marketingului în domeniul respectiv (de exemplu, la preţ, în serviciile bancare i se spune dobândă, taxă, comision, în asigurări i se spune primă, în turism i se spune tarif). În general, la facultate se predau bazele unor discipline, nu avem timp şi ocazia să particularizăm foarte mult aspectele specifice unui domeniu. Documentarea specifică lucrării de diplomă furnizează valoare prin faptul că un student face efortul de a identifica, citi şi cita cele mai importante cărţi, autori şi idei din domeniul specific al lucrării de diplomă. De asemenea, documentarea din ziare, reviste, publicaţii scrise, cazuri prezentate pe Internet oferă cazuri de succes, situaţii particulare ale domeniului pe care studentul l-a abordat în cadrul lucrării sale.

Procese cu date şi informaţii

Aceste procese pot fi: culegerea unor informaţii, analiza sau sinteza lor, comparararea lor, valorizarea lor (ce e bine? / ce e rău?), evidenţierea unor aspecte particulare ale unui domeniu.

Propuneri de noi elemente teoretice

Prin lucrarea de diplomă, studentul poată să propună noi concepte, noi idei, noi modele, noi reguli, recomandări, principiii de desfăşurare a unei afaceri sau de aplicare a marketingului într-un caz particular al une afaceri sau organizaţii de care se ocupă.

Descoperirea unor realităţi

Este vorba aici despre cercetări de marketing pe care studentul le realizează direct şi nemijlocit şi pe care le prezintă în lucrare. Fie că sunt simple observaţii, cercetări exploratorii, studiul unor date secundare, cercetări complexe bazate pe metode şi instrumente proprii cercetărilor de marketing, atât timp cât, în urma cercetărilor studentul descoperă ceva nou, produce cunoştinţe despre anumite realităţi, valoarea adăugată în cadrul lucrării este asigurată. Cercetările de marketing se pot referi la aspecte dintre cele mai diverse: bani (venituri sau cheltuieli pe care oamenii şi firmele le fac pentru o o nevoie, pentru un produs sau serviciu), comportamente ale oamenilor, idei şi păreri ale unor experţi, profesionişti, consumatori etc

Exemplificări ale teoriei

O altă sursă de valoare adăugată pe care studentul o aduce în lucrare sunt exemplele, cazurile. Este vorba despre o acele situaţii particulare în care se aplică un concept, o idee, o regulă, un model de marketing şa. Exemplele sunt de doua feluri: „asa da!” şi „aşa nu!”. Primelor le putem spne CAZURI, iar celorlalte NECAZURI. Din toate putem învăţa, cum să facem marketing sau cum să nu facem greşeli în marketing.
De asemenea, unele cazuri au un conţinut important de învăţăminte etice. Cazurile care pot fi prezentate în lucrările de diplomă le putem folosi pentru a pune în discuţie din perspectivă etică modul în care marketingul trebuie să îşi aducă contribuţia la furnizarea de valoare, pentru indivizi, pentru organizaţii şi pentru societate.

Fapte pe care le-a făcut studentul

Studentul poate prezenta în propria sa lucrare nişte fapte, activităţi, eforturi pe care le-a făcut. De exemplu, realizarea unui plan de marketing, scrierea unui proiect, organizarea unui eveniment, desfăşurarea unor activităţi, conceperea şi derularea unor campanii, realizarea unor cercetări de marketing, conceperea şi folosirea unor instrumente de cercetare, rezolvarea unor probleme, găsirea unor soluţii. Este indicat ca lucrarea să conţină, în corpul lucrării sau în anexe dovezi ale faptelor realizate de student (planul de marketing sau proiectuil- documentul realizat în urma planificării, poze de la eveniment, tabelul conţinând planul de activităţi, graficul de desfăşurare a campaniei, formularul chestionarului folosit etc.

Rezultate ale faptelor

adică beneficiile lucrării. Este recomandat ca studentul să prezinte beneficiile realizării lucrării sale şi să arate cine s-a bucurat de acele beneficii. Beneficiile pot fi pentru student (de exemplu, „În urma realizării lucrării, am câştigat 10.000 de euro!!!”), pentru facultate, pentru profesor, pentru ştiinţă, (de exemplu, „prin lucrarea mea de licenţă, am introdus un nou model de evidenţiere a satisfacţiei clienţilor unui restaurant ”) pentru firma sau unitatea unde studentul a făcut documentarea (de exemplu, „prin lucrarea mea de licenţă, am realizat un ghid de bune practici în domeniul de activitate al unităţii”) sau pentru o altă persoană („în urma campaniei pe care am desfăşurat-o şi pe care am descris-o în lucrare, 18 tineri defavorizaţi au beneficiat de şapte zile de tabără la munte”). Cu alte cuvinte, realizarea lucrării să fie pentru una din părţile enumerate o sursă de beneficii, o sursă de câştig (exemple de câştiguri: fapte, cifre, bani, procente, cunoaştere, decizie, acţiune) şi lucrarea sau susţinerea lucrării să evidenţieze acest lucru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu