miercuri, 9 martie 2016

Sfaturi pentru marketeri în devenire: Cum poți să devii competent în crearea de conținut?

Una dintre abordările moderne ale marketingului este content marketing, adică marketingul bazat pe conținut (pe conținutul informațiilor transmise). 

Despre marketingul bazat pe conținut

Marketingul bazat pe conținut este o abordare strategică de marketing care urmărește crearea și distribuirea unui conținut de valoare, relevant și consistent pentru a atrage și a menține atenția unei categorii pre-definite de public și a-i determina reacțiile dorite, a-i schimba sau îmbunătăți comportamentul.

Marketingul bazat pe conținut este un proces continuu care trebuie integrat în strategia de marketing a unei organizații și se bazează pe deținerea canalului media, nu pe închirierea lui.

Mai multe despre marketingul bazat pe conținut găsiți aici și aici.

Cu alte cuvinte, marketerii vor transmite valoare clienților, pe lângă produse și servicii ei vor livra clienților (de fapt publicului, nu întotdeauna compus din clienți) informații, cunoștințe, noutăți, vești bune, povești de succes, relatarea unor experiențe diverse, recenzii, sfaturi și ponturi, glume etc. 

Conținut? Ce fel de conținut?

Vorbind de conținut avem în vedere informații scrise, texte, grafice, imagini, poze, colaje de imagini, conținut audio, video, voce, sunete, muzică, efecte diverse, simboluri, emoticoane și multe alte forme în care poate fi integrat conținutul. Cam tot ce poate fi distribuit în zilele noastre pe bloguri, pe site-uri, pe rețelele de Social Media.

În epoca Internetului se poate crea și distribui conținut extrem de ușor, se poate forma și dezvolta o audiență consistentă practic fără costuri în bani, doar cu timp, dedicație și pricepere. Un site de Internet, un blog, o pagină de Facebook, un canal de YouTube, o colecție de resurse pe Pinterest etc. pot fi modalități simple de a crea conținut. După ce conținutul va fi suficient de valoros, de dezvoltat și de relevant, firme ca Facebook sau Google ne dau ocazia, contra cost, să extindem audiența conținutului, să fie expus și atenției altor oameni, în fapt, utilizatori ai Internetului.



Sugestii pentru îmbunătățirea competențelor marketerilor în crearea de conținut

În cele ce urmează mă voi referi la studenții (viitori posibili marketeri) care pot și trebuie să își îmbunătățească competențele în a crea conținut scris, sub formă de text. Deși conținutul este mult mai mult decât text, în acest articol mă voi referi doar la text.

Așadar, pentru a îți forma deprinderi, abilități și competențe în crearea de conținut, sugerez următoarele:



Achiziționează cât mai multe cuvinte

Am scris aici mai multe, mai pe larg. Citește, scrie, ascultă, vorbește, învață limbi străine, învață despre lucruri noi, domenii noi, discipline noi, participă la dezbateri.


Scrie!

Necesitatea ca un student să își exerseze capacitatea de exprimare în scris este mai mare decât motivația de a fi performant ca marketer în marketingul bazat pe conținut, ea ține de nevoia de a se dezvolta ca om, ca minte și ca spirit.

Atunci când oamenii citesc, ei întâlnesc multe cuvinte pe care le regăsesc în textul citit și prin aceasta ei află cuvinte noi, termeni noi, concepte noi, idei noi. Dacă fac efortul să scrie însă, își vor fixa cuvintele, termenii, ideile în minte, în universul lor imediat de înțelesuri și semnificații, își vor îmbogăți și mai multe mintea și sufletul. 


Fă-ți blog sau site personal!

Am tot scris despre importanța unui blog. El poate fi un instrument de marketing. Poate fi un instrument de educație. Poate fi un instrument de marketing personal.


Ce să scrii?


Recenzii (sau review-uri) de produse

Să scrii despre diferite produse: ce sunt, cum sunt, cum funcționează, ce merge, ce nu merge. Iată aici, aici și aici exemple de recenzii, unele chiar profesioniste, din cele mai diverse domenii (telefon mobil, scaun auto pentru copii, cosmetice).


Recenzii de evenimente

Atunci când participi la un eveniment, scrie-i o recenzie. Am făcut și eu aceasta, vezi aici, aici, aici și aici. Fă și tu recenzii la evenimentele la care participi, vei dobândi multă pricepere din acest frumos obicei.


Recenzii ale unor unități care apar pe Google Maps

Atunci când am umblat prin țară, ca turist, am fost încântat să beneficiez de recenziile scrise de alți clienți referitoare la experiențele lor în unități de cazare (hoteluri pensiuni), alimentație publică (cafenele, restaurante) și nu numai. Ca urmare, am scris și eu recenzii și am cerut studenților cu care lucrez să scrie și ei recenzii. Am scris aici despre acest lucru.


Istorisiri, povești

Prezintă-ți propria experiență sau prezintă experiența altora. Spune o poveste, apoi alta, apoi alta. Obișnuiește-te să spui povești, marketingul e plin de povești. 


Articole de opinie

Eu cred că pe măsură ce îți vei cultiva rutina de a scrie, vei simți nevoia să scrii despre opiniile, punctele de vedere, convingerile tale. Dacă ai rezerve față de acest aspect, la început poți să scrii doar pentru tine. Poți la început să îți ții postările de opinie departe de privirile și curiozitatea potențialilor vizitatori, apoi, când vei considera necesar, le poți face publice, poți distribui postările pe Facebook, Twitter, Google+ etc. 


Postări pe Facebook, Twitter, Google+

Spre deosebire de articolele de opinie de pe blog, care pot fi mai lungi, postările pe Facebook, Twitter, Google+ pot fi mai scurte. Una, două, trei idei. Dă-i postării un titlu, care să conțină pe scurt și concentrat ideea de bază, care să fie cât mai sugestiv.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu