miercuri, 17 februarie 2016

Cum ar putea o universitate să fie mai bună? Episodul 8. Să treacă pe Google

Ce oferă Google?

Google oferă oricărei școli din lumea aceasta, pe gratis, o suită de aplicații moderne și în continuă îmbunătățire care permite să îi implice pe manageri, pe profesori, elevi / studenți oriunde, oricând, pe orice fel de dispozitiv: computer, telefoane mobile, tablete, ceasuri, ochelari. Sunt instrumente de productivitate personală și de grup care simplifică munca și economisesc timp, prin care se pot crea teme și proiecte online, cu acces multiplu, la care nu mai va fi nevoie de atâta hârtie și în care se va vedea rapid cine, ce, cum, când a lucrat. 


Google oferă posibilitatea valorificării pentru educație a resurselor cu care studenții vin deja de acasă- laptopuri, tablete, telefoane mobile plus obișnuința folosirii lor. Aducerea resurselor proprii și angajarea lor în educație poartă numele, în limba engleză, BYOD-Bring Your Own Device și este socotită de unii ca fiind o adevărată revoluție în educație, vezi aici.

În plus, Google poate facilita achiziția de dispozitive electronice, laptopuri și tablete pentru profesori și studenți la prețuri convenabile. 

Îi poate conecta pe educatori făcând astfel posibilă distribuirea experienței, expertizei, a bunelor practici, a experienței de lucru cu instrumentele Google. 

























Îi poate implica pe profesori și pe studenți în multe programe și 
proiecte, cum ar fi Google Online Marketing Challenge, Student Ambassador Program, Computer Science Summer Institute, Google Summer of Code, Google Science Fair, Ad Camp, Computational Thinking și multe alte evenimente și concursuri Google.

Google oferă burse, internshipuri și slujbe la nivel național și internațional.


What’s in it for me? Care ar putea fi beneficiile utilizării soluțiilor Google pentru universități?

Eu lucrez de mult timp cu soluțiile Google și știu ce grozav plus de productivitate oferă soluțiile Google. Am scris despre beneficiile pe care mi le-a adus Google în activitatea didactică aici. Dacă s-ar adopta platforma Google pentru Universitatea din Oradea, aș fi primul furnizor de expertiză de utilizator. Nu numai eu am lucrat cu soluțiile Google, foarte mulți profesori și studenți în jurul meu care lucrează și ei cu soluțiile Google pot la rândul lor confirma aceste beneficii.

Aș spune că, din punct de vedere educațional, Google ne ajută să pășim în viitor, să adoptăm un nou mod de raportare la informație, la cunoaștere, la învățare, la cooperare, la comunicare, la managementul informației (creare, co-creare, distribuire acces, căutare și găsire, notificare, nivele de permisiuni etc.)

Poate asigura trecerea managementului de la primitivul mod de lucru cu documente atașate la email trimise la mulți oameni la un mod de lucru modern și eficient în care se distribuie accesul la resurse online, la fișiere, la baze de date. Astfel se poate vedea cine, când, ce a modificat, se pot primi notificări în timp real atunci când cineva face o modificare, se poate distribui accesul pe nivele de permisiune. Se simplifică munca, nu mai sunt necesare ședințe și întâlniri față în față- atât de dese și de inutile. Se economisește spațiu pe server…

O lume nouă în care oamenii colaborează, în care se vede cine lucrează și cine nu

Google este o lume nouă, o lume în care se asigură accesul rapid și masiv la informație, în care se face trecerea de la vorbit la scris, în care lucrurile, procesele, persoanele, resursele din universitate se văd mult mai clar, transparența crește.

În lumea nouă pe care ne-o oferă Google, informația și cunoașterea devin bunuri ale tuturor, putem lucra împreună din locuri diferite în același fișier, putem pune împreună idei, putem fi inspirați de ideile celorlalți. Lumea Google este o lume deschisă a colaborării și comunicării între oamenii care învață, care muncesc, care creează, o lume care se potrivește de minune cu universitatea pe care ne-o dorim

Acest mod de lucru este oferit gratuit, la pachet cu instruirea pentru utilizarea și adoptarea lui. Nu mai trebuie (atât de multe) servere, oameni care lucrează pentru a le întreține, achiziții dubioase de tehnică de calcul și licențe Microsoft.

Într-o astfel de lume, se vede clar cine lucrează, ce lucrează, cu câte persoane, cu ce efecte, și există posibilitatea de urmărire a tuturor interacțiunilor între cadrele didactice și studenți și a celor între managerii universitari și colegii lor.


Mai bine priviți și luați aminte la acest videoclip:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu