luni, 15 februarie 2016

Cum ar putea o universitate să fie mai bună? Episodul 6. Să devină o universitate antreprenorială

O universitate antreprenorială este o universitate cu profesori și cu studenți antreprenori. 

Un hub pentru antreprenori, un magnet, un loc de concentrare a antreprenorilor, un mediu în care:
  1. Se învață despre antreprenoriat prin: programe de antreprenoriat, proiecte de antreprenoriat, discipline de antreprenoriat, teme de cercetare referitoare la antreprenoriat.
  2. Se vorbește despre antreprenoriat de cât mai multe persoane, începând cu conducerea de top a universității- în cât mai multe ocazii și contexte: evenimente și festivități universitare, conferințe, teme de dezbateri, mese rotunde, seminarii, webinarii și alte forme de prezență online. 
  3. Un mediu în care se întâlnesc mulți antreprenori. Antreprenorii vin către universitate și către comunitatea universitară pentru a își prezenta experiențele și a le împărtăși cu alți posibili antreprenori. 
  4. Un mediu în care antreprenorii sunt încurajați să participe la procesul de învățământ: prin vizite didactice, prin prezența la ore, ca furnizori de studii de caz, ca furnizori de teme de cercetare, ca guest speakeri în conferințe etc. 
  5. Un mediu în care se încurajează cât mai multe inițiative antreprenoriale ale studenților (Start Ups) în beneficiul comunității universitare, pentru a găsi soluții noi la probleme vechi sau soluții mai eficiente și mai creative la aceste probleme. Adică: studenți care își dezvoltă mici afaceri pentru a vinde produse și servicii altor studenți, stimulându-i pe aceștia din urmă, prin puterea exemplului, să facă la fel. 
  6. Se încurajează ca anumite teme de cercetare sau de competențe științifică ale unor colective universitare să se autonomizeze în raport cu universitatea și se transformă în afaceri de sine stătătoare (spin-offs).
  7. Se finanțează antreprenori prin mecanisme financiare, ca de exemplu:

  • Un fond pentru finanțarea antreprenorilor universitari inițiat de Universitate. Poate fi constituit prin crowdfunding, prin participarea firmelor partenere ale universității, prin proiecte europene etc. 
  • Constituirea unor fonduri mutuale sau unor uniuni de credit- case de ajutor reciproc, care să finanțeze în studenții și absolvenții. 
  • Sistemul de licitații pentru a fi cheltuiți banii universității să favorizeze firmele dezvoltate de antreprenorii universitari – prin caietul de sarcini, prin politica asumată a universității. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu