duminică, 17 ianuarie 2016

Cerințele pentru viitorii angajați în marketing online

Zilele trecute am avut întâlniri cu reprezentanții unor firme în urma cărora am identificat câteva cerințe pentru viitorii angajați în marketing online:


  • să fie competenți în utilizarea computerului și a Internetului. Multe firme care vor să facă marketing online cer studenți sau absolvenți care să aibă atributul de "nativi digital"- este vorba despre acea categorie de utilizatori ai computerului și a tehnologiilor de informații și comunicare (smartphone, tablete, smart devices) care nu își aduc aminte :) când au învățat să folosească tehnologia digitală ... ;
  • să fie competenți în a crea și distribui conținut (să scrie texte, să facă prelucrare de poze, să compună conținut video). Este vorba despre oamenii care scriu pe bloguri, scriu articole în reviste, au canale de Youtube proprii, își fac propriile publicații, televiziuni și radio-uri online, au conturi pe toate rețelele de socializare, utilizează în mod spontan smartphone-ul pentru a crea și distribui conținut text, foto, audio, video;
  • să fie pasionați de domenii (nu neapărat de de marketing online, dar și așa ceva), să citească mult și să afle multe informații noi de pe site-uri de specialitate, de pe bloguri ale specialiștilor, direct de la utilizatorii avansați;
  • să fie pasionați exploratori și căutători de noi instrumente, contexte și oportunități de marketing, inclusiv în mediul online, să identifice potențialul de afaceri în tumultul Internetului și a evoluțiilor spectaculoase ale lumii moderne.

Lumea marketingului este din ce în ce mai diferită de cea pe care o știam, ea cere noi competențe de marketing care, la rândul lor, se formează pe baza unor atitudini și experiențe personale ale marketerilor foarte diferite de ceea ce se învăța, tradițional, la școală. Marketerul de succes astăzi este un căutător pasionat, un explorator prin excelență, un creator și distribuitor de valoare, este conectat prin rețele sociale la lume, este dinamic, creativ și inovator și, înainte de toate, este tânăr- nativ digital.

Eu cred în acești oameni, ei sunt făuritorii lumii noi. Pe astfel de oameni suntem chemați să îi învățăm fundamentele economiei și a marketingului, conceptele pe care să le folosească în gândire și în învățare, importanța valorilor în relațiile între oameni, rigoarea, respectul, tradiția, să îi fac să își pună întrebări, să învețe gândirea critică, să înțeleagă necesitatea lucrului împreună, alături de alți oameni mult diferiți față de ei, să deprindă instrumentele și 
formele de asociere, de management, de leadership personal și profesional care să îi ajute să își îndeplinească obiectvele personale și profesionale.

Cât privește instrumentele de marketing digital, nu noi trebuie să îi învățăm pe ei, doar să fim în stare să învățăm noi de la ei. Căci au multe lucruri care să ne învețe. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu