sâmbătă, 12 septembrie 2015

Am participat la un proiect pentru profesori

Am participat ieri la un atelier de planificare participativă în cadrul unui proiect numit Prof21.

Proiectul vizează profesorii în direcția cărora vine cu abordări pedagogice inovatoare dorind să conecteze educația de provocările stringente ale societății actuale. Mai multe detalii despre proiect găsiți aici.

Eu am participat la una dintre activitățile proiectului în calitate de ONG-ist interesat de educație și am dat feed-back la câteva proiecte bazate pe metode alternative de educație non-formală. Educația non-formală este prietena mea.


Am avut o super experiență!

La început am făcut înviorare. Toți cei aproximativ 50 de participanți care ocupau loc pe scaunele dispuse în cerc s-au ridicat în picioare și a propus fiecare câte un exercițiu de înviorare la care toți participanții au făcut două trei mișcări. De la exerciții pentru cap, gât și membre până la genuflexiuni și joc de glezne, întinderi, aplecări și flexări de membre, a fost o înviorare în toată regula. Ghici cum vor începe orele mele la facultate de acum înainte!!!

Apoi am exersat Metoda Caruselul. Faină treabă! Este o metodă prin care propunătorii fiecărui proiect beneficiau de ideile și sugestiile celorlalți participanți prin sesiuni de prezentări și de discuții de câte 15 minute, după care participanții se roteau, mergând la masa la care avea loc prezentarea unui alt proiect. La fiecare masă era un număr fix de scaune, zece, astfel încât cine nu avea scaun la o masă era nevoit să meargă acolo unde au rămas scaune libere.

Proiectele pe care le-am văzut s-au referit la următoarele: 

  1. primul la autocunoașterea elevilor de liceu pe baza unui set de adjective care li se potrivesc și care se pot tranzacționa cu alți colegi; 
  2. cel de-al doilea la priceperile și comportamentele antreprenoriale ale copiilor cu CES – cerințe educative speciale; 
  3. al treilea la orientarea înspre profesii a elevilor din clasele a XI-a și a XII-a;
  4. al patrulea la educația sexuală a elevilor din clasele a VI-a și a VII-a;
  5. al cincilea la gândirea sistemică pentru realizarea incluziunii sociale. 
La final am făcut o spirală. Toți participanții ne-am luat de mâini în cerc unde - fără să ne lăsăm mâinile, am făcut rotiri și învârteli de trunchi și membre așa încât am ajuns la mișcări de horă, un fel de combinație între Hora Unirii și spiralele MISA, oricum… extrem de distractiv. 

M-am bucurat pentru că am văzut participând la acest proiect mai mulți ONGiști interesați de educație precum și tineri- încă elevi sau studenți, care au participat cu încredere la sesiunile de discuții din cadrul acestei activități. Am văzut chiar un articol scris în urma proiectului, pe platforma Bihor.eu, aici.  Tot de pe acest site am luat unele din pozele de mai jos. Nice people, nice moments!














Cu ocazia acestei experiențe am avut ocazia să cristalizez niște gânduri care de ceva vreme îmi tot bâzâiau prin minte. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu