sâmbătă, 11 aprilie 2015

Surprinde-ți clienții!

Marketingul ne îndeamnă să oferim valoare clienților noștri, să îi surprindem în mod plăcut, să facem ca interacțiunea cu ei să fie o experiență memorabilă așa încât să ne diferențiem față concurenții noștri și să îi face să nu ne uite prea ușor.

Unul dintre indiciile faptului că am reușit să îi surprindem pe clienți este efectul Wow!. Interesant cum e definit aici efectul Wow!




Efectul Wow! este un concept de marketing care indică faptul că o persoană, să-i spunem client, nu se aștepta la ceea ce vede, la ceea ce i se oferă sau la experiența pe care tocmai o trăiește. În termeni clasici de marketing, descrie situația în care oferta depășește nivelul așteptărilor clientului.

Efectul Wow! poate fi exprimat prin niște expresii de mirare sau onomatopee, cum ar fi:
  1. Oau!
  2. Iuuuuiii!
  3. Vai, mamă!
  4. Tulai Doamne!
  5. Doamne Dumnezeule!
sau alte expresii, să le spunem- mai puțin academice. 
Există diferite niveluri în care așteptările clientului pot fi depășite. De exemplu, îți poți surprinde clienții ușurel, drăguț, făcând-i doar să tresară...
  • spunându-le pe nume;
  • ținând minte detalii ale lor, cum ar fi preferințele lor sau ziua lor de naștere și valorificând aceste preferințe prin oferte personalizate sau prin mici cadouri cu mare impact;
  • anticipând comanda lor;
sau îi poți surprinde într-un mod- să îi spunem șocant,
  • oferindu-le chestii la care nu se așteaptă;
  • oferindu-le o servire care să îi surprindă;
  • oferindu-le pentru banii lor o valoare mult mai mare decât cea pe care o așteaptă.
Alte posibile strategii de a îți surprinde clienții:
  1. creând o ambianță de servire inedită;
  2. furnizându-le clienților un proces de servire surpinzător și spectaculos;
  3. punându-le în față un personal de servire totalmente inedit;
  4. punându-le în față un produs altfel decât cel la care se așteaptă;
  5. creând pentru scurt timp o situație limită și depășind-o în mod creativ și hazliu;
Să zicem că ești patronul unui restaurant și la o masă doi clienți comandă două pizza și două beri sau două pahare cu vin.

În meniu ai trei mărimi de pizza: mică, normală și mare. Dacă clientul comandă mare, poți să îl surprinzi aducându-i una uriașă sau una pe care ai desenat o poză inedită!


Atunci când se servește pizza uriașă, muzica din restaurant se oprește, se sting luminile și pizza cea uriașă se servește precum tortul mirilor la nuntă, cu artificii, cu muzică dedicată de servire, cu o scenă de efect sau premeditând o boacănă ca în următorul film. Imaginați-vă că, în loc de tort e o pizza...



Mai poți aduce fanfara...



Sau, organizezi un flashmob Happy, pentru ca în final să apară Pharell Williams și să îi facă surpriza vieții ei unei cliente, de ziua ei.



Sau, dacă vezi că cei doi se iubesc, le aduci pizza în formă de inimă.



Sau, fata care aduce cele două beri este una dintre fetele astea, și încă îmbrăcată sumar…


Ok, poate că mai bine decât dezbrăcată ar putea fi ....îmbrăcată... tematic...

așa...
sau așa...



Sau, băiatul care aduce cele două pizza este Barrack Obama! cu tot Secret Service-ul în spatele său.


Ok, dacă nu vrea Obama, poate îl aduceți pe Kaus Iohannis.


Sau, fata care aduce cele două pizza este Simona Halep, iar cele două pizza sunt servite pe o rachetă de tenis, fiecare.

Sau aduci o singură pizza și un hamburger și îi spui clientului mirat care primește hamburgerul că pentru el nu a mai rămas pizza și în schimb, i-ai pregătit un hamburger. În scurt timp îi aduci și pizza și îi spui că ai vrut să faci o glumă iar hamburgerul e din partea casei.

Eu doar am deschis discuția. 

Tu cum îți surprinzi clienții?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu