luni, 20 aprilie 2015

Faza regională a competiției Business Plan a elevilor liceeni

În Săptămâna Altfel, am participat ca membru în juriu la desfășurarea fazei regionale a competiției Business Plan a elevilor liceeni.


Miercuri, 8 aprilie 2015 la Colegiul Tehnic Mihai Viteazul din Oradea a avut loc competiția Business Plan- faza regională. Au concurat cinci echipe de elevi din Satu Mare, Baia Mare, Zalău, Bistrița și Oradea.

Afaceri din producție, comerț, turism și servicii
Firmele de exercițiu care au concurat au avut domenii de activitate din domeniul distribuției de produse cosmetice bio, pensiune turistică, producție și comerț cu ciocolată, producție de produse alimentare tradiționale și comerț cu fructe.
Fiecare echipă a întocmit un document conținând planul de afacere, a realizat și etalat standul de prezentare a afacerii, a susținut o prezentare a afacerii proprii în fața juriului și a auditoriului.

Evaluatori din mediul de afaceri și din mediul educațional, din licee și din facultate
Juriul a fost compus din reprezentanți ai mediului de afaceri și ai mediului educațional, respectiv dl. Constantin Badea- președintele Camerei de Comerț și Industrie a județului Bihor, dl. Valer Susa - reprezentant al CECCAR Bihor, prof. Adriana Petrică– director adjunct al Colegiului Tehnic „Traian Vuia” din Oradea, prof. Simona Ardelean, director adjunct al Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea și subsemnatul- conf. univ. dr. Dorin-Cristian Coita, directorul Departamentului de Management-Marketing al Facultății de Științe Economice- Universitatea din Oradea.

Cele mai multe puncte s-au dat pentru viitorul și marketingul afacerii
Criteriile de evaluare au apreciat modul în care fiecare dintre cele cinci echipe au abordat descrierea generală a afacerii (5 puncte din 100), managementul firmei și utilizarea noilor tehnologii (5 puncte din 100), ideea de afaceri propriu zisă și elementele ei de noutate și viabilitate pe piață (15 puncte din 100), finanțarea afacerii (15 puncte din 100), marketingul afacerii și legătura cu piața (20 puncte din 100), perspectivele de dezvoltare (20 puncte din 100), modul în care echipele s-au prezentat în cadrul competiției (10 puncte din 100) și prezentarea afacerii în fața juriului (10 puncte din 100).

And the winner was…
Câștigătorul competiției a fost echipa formată din elevele Daiana Giorgiana Oprea și Martina Karmen Pisek de la Colegiul Economic Partenie Cosma din Oradea, coordonată de prof. Ileana Popa. Afacerea lor se numește FE (firma de exercițiu) Cămăruța Lu' Bunica SRL, cu obiectul de activitate producția de alimente tradiționale și comerț cu amănuntul în magazine specializate.

Câștigătoarele au strălucit la prezentarea afacerii, au avut de departe cel mai bun plan de afacere, au avut o bună abordare a ideii de afaceri și a marketingului afacerii obținând cel mai mare punctaj de la cei cinci evaluatori.

S-au întâlnit două lumi diferite 
Cu ocazia concursului de planuri de afaceri s-au întâlnit două lumi diferite. Una este lumea afacerilor, din această lume au provenit doi din cei cinci evaluatori care au apreciat afacerea-critic, cu argumente. Oamenii din această lume vor fapte concrete, cifre corecte și complete, ancorate în realitate, vor temei financiar, vor calcule economice soldate cu indicatori, vor efecte reale și certitudinea realizării lor. Sunt atenți la bani, la corectitudinea calculelor și rigoarea cifrelor cuprinse în documentul de prezentare a afacerii și observă rapid inadvertențele sau inconsecvențele ideii de afaceri. Oamenii din această lume privesc cu suspiciune spectacolul prezentării afacerii sau argumentele estetice și emoționale aduse de propunătorii afacerii.

Cea de-a doua lume este cea a educatorilor. Oamenii din această lume au apreciat elevii, evoluția și performanțele lor. Au fost atenți la modul în care elevii competitori au folosit cuvintele, au prezentat ideile în mod convingător, la creativitatea cu care au gândit și folosit instrumentele de promovare a afacerilor lor. Au apreciat pozitiv atât rigoarea exprimării în scris cât și spectacolul prezentării. Au fost mai sensibili la elocvența expunerii, la instrumentele folosite pentru prezentare, la apariția scenică a elevilor- incluzând atât atitudinea lor în fața juriului cât și ținuta, culorile vestmintelor lor și semnificațiile acestora.

Toți participanții au făcut o performanță deosebită
Indiferent de succesul sau insuccesul unei afaceri, indiferent de locul unu, doi, trei sau cinci obținut în competiția planurilor de afaceri, elevii participanți și profesorii lor îndrumători au făcut o performanță deosebită.

Dincolo de clasamentul obținut în urma concursului, s-au văzut sutele de ore de pregătire a elevilor, zecile de ore de îndrumare și dedicația profesorilor coordonatori, s-au văzut eforturile și inspirația, speranțele și temerile elevilor, încrederea și dezamăgirile lor, zâmbetele unora și resemnările altora. Una peste alta, s-au văzut lucrurile frumoase făcute cu dedicație de oameni din educație, s-a marcat o etapă importantă în evoluția elevilor și s-a putut întrezări un viitor luminos și prosper al elevilor participanți.

Veniți la Facultatea de Științe Economice!
Cu această ocazie le-am transmis elevilor invitația de a deveni studenții noștri. Mesajul meu a fost susținut de Ecaterina Bocra, studentă în anul III la Finanțe Bănci care a asistat la competiția de planuri de afaceri a elevilor, a distribuit pliantele de prezentare a ofertei FSE și a vorbit cu participanții rememorând anii de liceu petrecuți chiar în școala gazdă- Colegiul Tehnic Mihai Viteazul și experiența de participare ca elev în firme de exercițiu care i-a folosit mai târziu în studenție.

Mă voi bucura să reîntâlnesc elevii implicați în firmele de exercițiu pe baricadele educației economice universitare orădene.


Aici găsiți un film realizat cu ocazia evenimentului.

Aici găsiți poze de la eveniment.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu