duminică, 31 august 2014

Recenziile făcute de clienți pentru unități care apar pe Google Maps- un sistem care creează transparență și responsabilitate

Recenziile făcute de clienți pentru unități care apar pe Google Maps reprezintă parte a unui sistem care creează transparență și responsabilitate.

Cum funcționează?
Mecanismul e simplu: după ce un client vizitează o unitate comercială sau un local, fie el restaurant pensiune, hotel sau altceva, evaluează experiența pe care a avut-o acolo printr-un număr de unu până la cinci stele (altfel spus, îi dă o notă J) și scrie o recenzie.
Scrie recenzia dacă vrea, desigur.
Studiile arată că cei care scriu recenzii fie cei care sunt foarte mulțumiți, fie cei foarte nemulțumiți.

Care sunt elementele care compun acest sistem?
Există mai multe elemente ale sistemului de recenzii, dintre care amintesc:
  • Prezența pe harta Google a unei unități. Hărțile Google funcționează pe telefoanele mobile smartphone, pe tablete și pot fi accesate cu o mare ușurință de posibilii viitori clienți fie înainte de a intra în unitate, fie în momentul când se află înăuntru.
  • Asocierea numelui de pe hartă cu elemente de identificare ale unității (poziție pe hartă, nume, poze, prezentare, datele de contact- telefon, adresă poștală, adresă de email, site de Internet).
  • Asocierea unității respective cu notele (stelele sau calificativele) pe care o unitate le-a primit de la clienți pe parcursul timpului.
  • Recenziile scrise de persoane (identificabile cu nume, prenume, poză etc. ) referitoare la experiența pe care au avut-o în acea unitate.

Ce se întâmplă dacă un client scrie o recenzie?
Recenzia va apărea pe pagina de pe Google+ care este asociată cu indicațiile de pe Google Maps ale localului respectiv. Recenzia este asociată numelui utilizatorului respectiv (se vede că a făcut-o el) și localului respectiv iar prietenii utilizatorului sau alți vizitatori viitori ai localului respectiv vor putea citi ce a scris recenzorul și nota pe care a dat-o. În funcție de asta vor decide dacă vor alege sau nu localul respectiv, ce să comande etc.

Un excelent feed back de la clienți
Pentru sau managerii sau proprietarii unui local, recenziile reprezintă un excelent feed back pe care îl pot primi de la clienți, din care pot învăța foarte multe. Realizez că nu au existat până acum asemenea modalități eficiente de integrare a tuturor elementelor care compun acest sistem.


În concluzie, apreciez că sistemul de recenzii pentru unitățile care apar pe hărțile Google creează transparență și responsabilitate. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu