duminică, 10 februarie 2008

O sugestie pentru studenți: Faceți-vă un blog sau un site personal!

Acest articol l-am scris inițial cu referire la blog. În anul 2014 vorbesc despre site-uri personale, în gen Google Sites. 

Un site personal este un element de marketing personal, pe care un student, viitor absolvent îl poate folosi pentru a se prezenta.

În faţa cui să se prezinte studentul?

  1. În primul rând în faţa sa însăşi. Un site este, în primul rând, un exerciţiu de auto-introspecţie, o oglindă în care te poți privi. Îl forţează pe autor să răspundă la întrebarea: „Cine sunt eu?”. Întrebarea e simplă, răspunsul e dificil.
  2. Apoi, în faţa prietenilor, a celor cu care lucrează, în faţa cunoscuţilor, a profesorilor de la şcoală, colegilor.
  3. În faţa viitorului angajator. Un site poate servi pentru ca viitorul angajator să afle despre student cine este, ce ştie să facă, ce a mai făcut, ce caracteristici are, cum gândeşte, cum scrie, cum se exprimă etc.
  4. În faţa viitorilor prieteni, a persoanelor care sunt preocupate de aceleaşi subiecte, care au caracteristici comune şi pe care nu ai avut încă ocazia să le întâlneşti. Prin intermediul site-ului poți avea acces la viitorii tăi prieteni!

Sugestii de conţinut de pus pe site

  1. CV-ul personal.
  2. Descrierea detaliată a proiectelor în care ai fost implicat şi care în CV poate le-ai menţionat extrem de sumar.
  3. Rezultate pe care le-ai avut în domenii dintre cele mai diverse, care nu întotdeauna sunt relevante de pus în CV. De exemplu, locul întâi la concursul de dans sau menţiune la concursul „Sanitarii pricepuţi” sunt elemente care contează în evaluarea globală a unei persoane.
  4. Poze, filme.
  5. Gânduri, reflecţii. Am întâlnit multe persoane care se plâng că nu-i ascultă nimeni. Acum, pe site, pot avea ocazia să fie citiţi.
  6. Mesaje de transmis altor persoane şi care e mai bine să fie scrise, fie că nu ai timp să le transmiţi, fie că destinatarul se va enerva, fie că nu îl cunoşti pe destinatar, fie că nu poţi să îi spui direct, în faţă.
  7. Subiecte care te preocupă. Păreri pe care le ai în legătură cu un eveniment, o persoană, o situaţie, un obiect.
  8. În general, prin site poţi să răspunzi la întrebări pe care ţi le pui sau care ţi le vor pune alţii. După terminarea facultăţii ţi se vor pune întrebări de tipul: „Ce ştii să faci?”, „Ce ai mai făcut?”, „Ce îţi place să faci?”
  9. Să producă / să genereze ştiri: Să culeagă informaţii din mediul economic şi social şi să le exprime în formă scrisă.
  10. Articole scrise de tine. Sugerez să începi să scrii în publicaţii cum ar fi ziare, reviste, publicaţii de reclamă, publicaţii electronice. Dacă se poate să asociezi articolului şi o poză a ta, ca autor. Adună aceste articole şi formează-ți un portofoliu de materiale scrise.
  11. Poți aduna oferte de produse şi servicii: Prin adunarea de oferte, un student poate să facă cercetare de marketing pe o anumită piaţă. De asemenea, studenţii pot face servicii unor întreprinzători, unor terţe persoane.
  12. Poți da feed back de client, îți poți valorifica şi comunica experienţa ta de client, mai ales pentru serviciile sau produsele care fac obiectul de studiu a marketingului nostru. Iată un exemplu de schemă
  13. Ce mi-a plăcut
    Ce nu mi-a plăcut


    Ce aş schimba
    Ce aş menţine

Toată lumea va putea să îmi vadă site-ul?

Dacă vrei tu. Ca autor, poți  acordă autorizaţii acelor utilizatori pe care îi doreşti să-ți fie cititori. De asemenea, poți acorda autorizaţii altor persoane pentru a scrie sau a încărca materiale pe site-ul tău.

Un comentariu: