luni, 3 decembrie 2007

Ce apreciez eu la studenţi în lucrările scrise

Aspectul general al lucrării, aranjarea textului în pagină, în general forma lucrării. Studenţii sunt în general preocupaţi să scrie, fără a se gândi că profesorul trebuie să citească!!!! Studenţii care îşi organizează textul astfel încât profesorului evaluator să îi fie uşor să citească vor avea un avantaj competitiv.

Lipsa greşelilor de gramatică
. Greşelile de gramatică compromit iremediabil atât nota la lucrare cât şi imaginea studentului păcătos în ochii profesorului.

Modul concis de exprimare
. Detest frazele lungi cu înflorituri şi platitudinile, de genul „marketingul este foarte important în activitatea firmelor” sau „bine-ar fi să fie bine”.

Dacă un subiect este măcar început
. Chiar dacă nu este complet sau la subiect, străduinţa este mai importantă decât lipsa străduinţei.

Stilul personal
. M-am săturat să văd în lucrări rândurile din cursuri sau din carte. Pe acelea le cunosc, dacă nu le-am scris eu atunci sigur le-am citit de suficient de multe ori. Apreciez faptul că un student spune cu cuvintele lui ceea ce a învăţăt. Problema aici o reprezintă cuvintele. Observ cu mare îngrijorarea faptul că studenţii au un vocabular din ce în ce mai sărac. Asta deja nu mai este o problemă de marketing sau de economie, este o problemă de educaţie moştenită de la şcolile anterioare.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu